• تاریخچه چراغ های روشنایی

نور و روشنایی دو مقوله بسیار مهمی هستند که در زیباسازی یک محیط یا منطقه مورد توجه قرار می گیرند. حال که دنیای نور و نورپردازی گسترده شده است به طوری که تنوع و ویژگی های منحصر به فردی را دارند بهتر است که بدانیم این روشنایی از چه موقعی دارای ارزش و قدرت شده است و چه مسیری را تا به امروز طی کرده است. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

  • معنای مختصری از لامپ

واژه لامپ که به زبان انگلیسی Lamp خوانده می شود، در فرهنگ یونانی ها با عنوان لامپس شناخته می شود. این واژه به معنای مشعل است که بسیاری از یونانی ها آن را به مشعل نسبت می داده اند.

  • مرحله اول روشنایی : شمع ها

حدود 3000 سال پیش انسان توانست با وسیله ای مانند شمع آشنا شود و فضای اطراف خود را روشن نگه دارد. درست است که نور آن بسیار کم بود اما بهتر از تاریکی مطلق بود. اینگونه بود که انسان توانست با فلسفه روشنایی و نور آشنا شود.

  • مرحله دوم روشنایی : فانوس ها

در سال 300 میلادی انسان توانست با فانوس ارتباط برقرارکند. در واقعیت نور فانوس از نور شمع بسیار بیشتر و بهتر بود. جالب است بدانید که فانوس ها در مراحل اولیه خود با کمک روغن های حیوانی تولید می شده اند. بعد از گذشت 100 سال انسان توانست با مطالعات و تجارب خود اولین چراغ خیابانی را ابداع نماید. با این تفاوت که روشنایی آنها منوط به ذغال و نفت بود.

چراغ خیابانی | پایه چراغ خیابانی

  • مرحله سوم  روشنایی : لامپ

سال 1835 میلادی بود که بسیاری از مخترعان انگلیسی معروف مانند ادیسون توانستند لامپ  برق را اختراع کنند. این اختراع توانست به نسل بشر قدیم کمک شایانی داشته باشد. چرا که نور به صورت ثابت در فضای اطراف پخش بوده است.

  • مرحله چهارم روشنایی : آباژورها

لامپ های رشته ای که جای خود را باز کردند در سال 1900 میلادی لامپ های مکعبی شکل نورانی داشته و توانستند طرفداران خود را به راحتی به خود جلب کنند. برای ساخت این لامپ های مکعبی از پارچه هاو فلز استفاده می شود.

  • مرحله پنجم روشنایی : دکوراسیون های داخلی

این دکوراسیون ها در سال 1920 توانستند جایگاه خاصی را در میان مال داران باز کند چراکه بسیار باشکوه بوده اند.

 

  • مرحله ششم روشنایی : آویزهای نورانی

به مدت 10 سال یعنی حدود سالی بین 1930 تا 1940 میلادی آویز های رنگی رنگی مانند مشکی، قرمز، نقره ای و طلایی سرعت و نور بسیاری را به محیط اطراف خود منتقل کرده است.

  • مرحله هفتم روشنایی : لامپ های فضایی

زمان جنگ جهانی لامپ ها از حالت ساده گی خود خارج شده و شبیه لامپ های فضایی شده بودند. این وضعیت تا سال 1960 ادامه داشت.  ساختار این نوع از لامپ ها  روانشناسانه بود.

  • مرحله هشتم روشنایی : روشنایی مدرنیته و مینیالیسم

اوج این مرحله در سال 1980 میلادی بود که طرح های مدرن و مینیالیسم با متریال های خاص فلزی در اختیار خریداران قرار میگرفت.

  • مرحله نهم روشنایی : لوستر ها

در این مرحله که به طبقات اعیانی بیشتر تعلق داشت و همچنان هم شما می توانید به زیبا ترین شکل ممکن نمونه های آن را بررسی کنید مرحله لوستر ها است . امروزه می توانید در تمام خانه ها از این نوع لوستر ها مشاهده کنید. لوستر ها در اندازه ها و سایز های مختلف تولید می شوند.هر چقدر تعداد لامپ ها بیشتر باشد می توان گفت جلوه آن باشکوه تر خواهد شد.

چراغ خیابانی 

  • مرحله دهم روشنایی : چراغ ها و روشنایی گذشته تا به الان

در حال حاضر لامپ ها و چراغ ها توانسته اند محیطی آرام با تنوع فراوان برای مردم ایجاد کنند. همچنین ایمنی محیط با وجود لامپ ها هر روز بیشتر و بیشتر شده است. طرح های جدید و طرح های قدیم امروزه در بازار نور و روشنایی وجود دارد، مانند چراغ های دکوراتیو، چراغ های خیابانی، چراغ های چمنی و مواردی از این قبیل که در وب سایت مهانور به طور کامل تمام محصولات برای شما به اشتراک گذاشته شده است.

 

سخن آخر...

شرکت مهانور یکی از تولید کنندگان معتبر در زمینه نور و روشنایی است که با یک دهه فعالیت توانسته مشتری های خود را نگه دارد. این شرکت دارای رزومه بسیار فاخر است که قطعا می تواند رضایت هر مشتری را به خود جلب کند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید